everything is new :)

semua baru baru baru :)
baju sekolah , kain sekolah , tudung sekolah , kasut , stokin dan macam macam lagi.aku malas nak senaraikan.memandang kan jam menunjukkan jam 0025.
kesimpulannya aku berpindah ke sekolah baru. nama sekolah tu org panggil SAMURA . maksudnya SCIENCE MUAR ROYAL ACADEMY. ade faham? okaylah. SEKOLAH MENENGAH SAINS MUAR bila sudah di translate kan.faham? baguslah :)
orang kate nama sekolah tu je, mesti orang akan kate "owh ..sekolah tu depan kubur kan?" aah.tepat sekali! haha.sekolah kau ade?tak kan tapi memang betul weh.depan sekali padang besar kan.haa, kat celah-celah tu lah kubur nya..hahaha.macam macam perkara BARU aku belajar kat situ.sekolah tu mmg bagus.best lah.seronok.tapi jadual dia sangat padat.pandai-pandai kau lah eez kan.nak tau ape jadual dia? okay aku bgtau ehh.haha.yg tau tu,buat-buat tak tau je kalau kau bace taw.terima kasih.
isnin sampai khamis sekolah sampai pukul 2 petang.terus pergi dewan makan for lunch (makan hidang) and solat zohor.pukul 3 prep petang.sampai pukul 4.30 petang.then balik dorm.solat asar and siap-siap nak pegi riadah pukul 5 suku.semua wajib.haha.excited aku cerita detail-detail.korang bace jelah.haa.sambung balik.riadah smpai pkul 6.makan malam and mandi-mandi pukul 6.50 kena trun musala(surau aspuri)..bacaan al-mathurat / surah yaasin.azan,solat maghrib berjemaah.pukul 8 prep malam sampai 10.30.balik dorm.kalau lapar terus lari ke DM for supper.pukul 11.15 malam , bacaan al-mulk dimulakan(dalam dorm).sebagai pendinding kita kan.pukul 11.30 malam kena light off.
jumaat pun sama tapi balik 12.15. masa aspura pergi solat jumaat, aspuri ada program kalam nisaa' di surau samura dr pukul 1 sampai 2 lebih.takde prep petang,tapi ade riadah seperti biasa.tapi kan setiap hari khamis,jumaat dgn sabtu malam kena pergi surau.hari lain musala je.hari khamis malam jumaat ade kelas agama kat surau.untuk form 4 je.sabtu ahad tak banyak sangat aktviti.time tu lah kena guna masa secukupnya untuk tidur.haha.bukan fikir homework berlambak.tapi aku fikir lah jugak kan.haa.hmm lagi nak tau ape? ha!! lupa plak.kat sini ade dobi.mesin basuh pon ade tapi manual punya je lah.basuh dengan spin asing-asing.banyak kerja sikit.tapi better lg lah drpd kau basuh guna tangan kan.haaaaa.
 okay.aku meneruskan rumah sukan aku dr smk puteri dulu.mase daftar,aku dpt rumah pujangga.dorm aku pujangga 1.pujangga tu warna kuning.memang aku tak tahu generasi ke berapa boleh menang agaknya.. kau tolong lah menang kan ehh.aku sedih jugak tgok rumah kuning.HAHAHA.takpe yg penting best, sebab aku ade.hahaha.kat sini aku kelas 4 tegas.aku amek sains teknikal.ade dua kelas je.tegas ngn teguh.ckgu2 kate dua kelas ni memang top.student paling baik.haha.mmg lah sbb kelas ni je yg ramai lelaki.faham-faham sendiri lah kan. kelas pure science ade 5-6 orang je lelaki dia.majority perempuan.kelas aku ade 11 orang jejaka.13 orang gadis comel.hahaha.sbb aku ade kan.kitorang advance skit ade 10 subject.pure science 9 je.tak payah bgtau aku dah lame bgtau dah kan.
kat sane kena pggl registered name yg diberi oleh senior masing-masing.name registered aku LALA. so dormmate pggl aku LALA. tp kt kelas aku prefer lg dgn name eez tuh.yelah.EEZ tuh dah lekat ngan aku kan.tiba-tiba kena registered name.terkial-kial lah jugak aku.dalam kelas aku ade 5 orang from negeri sembilan.aku , raihanah , murni , nisaa and faqhrul. memang aku selalu berkepit dgn hanah and murni jelah kan.tu je yg sekepala dgn aku..dormmate aku punya registered name lg best. sayga, stella, gera, bellie, queenzy, henney and hessey.ha! lagi lah kan.hahahhaha.kelakar.

okay lah.ni je yang aku sempat cerita.yelah cuti 3 hari 2 malam je kan.besok dah balik muar dah.jam pun dah menunjukkan jam 0125.haha.mata aku dah terkebil-kebil dah ni.okay :)

assalamualaikum...

1 comment:

Anonymous said...

buy hydrocodone generic hydrocodone acetaminophen - buy hydrocodone cough syrup